Home » Felab_goals_GR

Felab_goals_GR

 

Εργαστήριο Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και την Αειφορία και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού

Laboratory for Science and Sustainability Education, and Educational Material Development

 

1. Ίδρυση

Ιδρύεται, στην Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, Εργαστήριο με το διακριτικό τίτλο «Εργαστήριο Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και την Αειφορία και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού», το οποίο εξυπηρετεί διδακτικές και ερευνητικές ανάγκες των τμημάτων της Παιδαγωγικής Σχολής καθώς και άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, στα παρακάτω αντικείμενα:

α. Την κάλυψη σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό επίπεδο των διδακτικών και ερευνητικών αναγκών της Παιδαγωγικής Σχολής, καθώς και των άλλων Σχολών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας σε θέματα που εμπίπτουν στο αντικείμενο της δραστηριότητας του εργαστηρίου,

β. Το σχεδιασμό, ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού κατάλληλου για την υποστήριξη της Διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών και της Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

γ. Την ανάλυση, μελέτη και αξιολόγηση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Φυσικών Επιστημών και Εκπαίδευσης για την Αειφορία.

δ. Την επίβλεψη πτυχιακών και μεταπτυχιακών εργασιών, καθώς και διδακτορικών διατριβών σχετικών με τις δραστηριότητές του.

ε. Τη δημιουργία σειράς ηλεκτρονικών και εντύπων εκδόσεων σχετικών με τις δραστηριότητές του,

στ. Τη συνεργασία με εργαστήρια, κέντρα ερευνών και ακαδημαϊκά ιδρύματα της ημεδαπής και της αλλοδαπής για θέματα κοινού ενδιαφέροντος,

ζ. Την συμμετοχή σε διεθνή και ελληνικά ερευνητικά και εκπαιδευτικά προγράμματα,

η. Τη διοργάνωση επιστημονικών διαλέξεων, ημερίδων, σεμιναρίων, συμποσίων, συνεδρίων και άλλων επιστημονικών εκδηλώσεων, καθώς και την πρόσκληση ελλήνων και ξένων επιστημόνων για θέματα σχετικά με τα ενδιαφέροντα και τις δραστηριότητές του,

θ. Την ανάπτυξη του Εκπαιδευτικού Δικτύου στη Δυτική Μακεδονία (ΕΚ.ΔΙ.ΔΥ.ΜΑ) με σκοπό τη συστηματική συνεργασία όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης για την προώθηση εκπαιδευτικών καινοτομιών στις Φυσικές Επιστήμες και την Αειφορία.

Ι. Τη συνεργασία με ιδιώτες για την ανάπτυξη, δοκιμή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού υλικού, κατά τα προβλεπόμενα στο Π.Δ. 159/1984 «Προϋποθέσεις παροχής υπηρεσιών από τα Πανεπιστημιακά εργαστήρια σε ιδιώτες και κάθε νομικής μορφής οργανισμούς» (Α’ 53).

 

2. Σκοπός

Αντικείμενο της λειτουργίας του εργαστηρίου «Εργαστήριο Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και την Αειφορία και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» είναι:

 

ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟΣ & ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Η Παιδαγωγική Σχολή του ΠΤΔΕ προσφέρει έναν σημαντικό αριθμό προπτυχιακών και μεταπτυχιακών μαθημάτων που αφορούν στη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και της εκπαίδευσης για την αειφορία. Προκειμένου να υποστηριχθούν οι προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί φοιτητές της Σχολής, αλλά και τα αντίστοιχα μέλη Δ.Ε.Π., απαιτείται η δημιουργία ενός αντίστοιχου εργαστηρίου. Επιπροσθέτως, ο ευρύτερος εκπαιδευτικός τομέας της Δυτικής Μακεδονίας χρειάζεται ένα σημείο αναφοράς, σε ό,τι σχετίζεται με θέματα Διδακτικής Φυσικών Επιστημών, πειραματικής διδασκαλίας, εκπαίδευσης για την αειφορια, αξιολόγησης και χρήσης σχετικού εκπαιδευτικού υλικού. Μέσα από ερευνητικά προγράμματα, σεμινάρια και συνέδρια, προπτυχιακές και μεταπτυχιακές εργασίες, το εργαστήριο θα εξυπηρετήσει τόσο την καθημερινή διδακτική πρακτική, όσο και τη διασύνδεση με την έρευνα, επιτρέποντας την παρακολούθηση των εξελίξεων του τομέα από τους εκπαιδευτικούς και ερευνητές που δραστηριοποιούνται στον ευρύτερο γεωγραφικό χώρο της Δυτικής Μακεδονίας.

Παράλληλα, η συνεργασία του εργαστηρίου με το ακαδημαϊκό προσωπικό της Πολυτεχνικής Σχολής θα δημιουργήσει καινοτομικές τεχνολογίες (π.χ., ενεργειακά μοντέλα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας), οι οποίες υπό το πρίσμα της Διδακτικής θα παράγουν νέα προγράμματα δια βίου μάθησης. Αναλόγως, η συνεργασία του εργαστηρίου με το ακαδημαϊκό προσωπικό της Σχολής Καλών Τεχνών θα δημιουργήσει καινοτομικά εκπαιδευτικά υλικά όπως εκπαιδευτικά animation, πρότυπα εκπαιδευτικών μοντέλων κ.λπ..

 

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ: Η γεωγραφική απομάκρυνση της Δυτικής Μακεδονίας από τα μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας δεν είναι απαραίτητο να σημαίνει και την ερευνητική-τεχνολογική της υστέρηση σε θέματα Διδασκαλίας και Μάθησης των Φυσικών Επιστημών και Εκπαίδευσης για την Αειφορία. Η ίδρυση του εργαστηρίου εξυπηρετεί τον πολύτιμο κοινωνικό στόχο της ενεργοποίησης του ερευνητικού και εκπαιδευτικού δυναμικού της συγκεκριμένης περιοχής και την άμεση διασύνδεσή του με εκείνες τις πληροφορίες που θα εξυπηρετήσουν καλύτερα την ενημέρωση πάνω σε διδακτικά θέματα αιχμής. Η έλλειψη παρόμοιων εργαστηριακών φορέων στη Δυτική Μακεδονία καθιστά επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ενός σύγχρονου ερευνητικού κόμβου, που θα συνεργάζεται με αντίστοιχους φορείς της χώρας και θα κρατά ενήμερο και ερευνητικά ενεργό το εκπαιδευτικό προσωπικό της περιοχής.

Δραστηριότητες

Οι δραστηριότητες που θα αναπτύξει το εργαστήριο θα είναι:

α) ερευνητικές,

β) αξιολογικές και

γ) αναπτυξιακές.

Το εργαστήριο θα μπορεί επίσης να αναλαμβάνει συλλογικά πτυχιακές ή και μεταπτυχιακές εργασίες σχετικές με τις δραστηριότητές του. Θα σχεδιάσει τη δημιουργία σειράς ηλεκτρονικών και έντυπων εκδόσεων και θα συνεργάζεται με άλλα εργαστήρια, όπως π.χ., το Βιβλιολογείον, το Εργαστήριο παραγωγής εκπαιδευτικού λογισμικού και το Εργαστήριο Μελέτης της Γλώσσας και των Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας, για θέματα κοινού ενδιαφέροντος.

3. Στελέχωση

Το εργαστήριο θα στελεχώνεται από μέλη Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.), μέλη Ειδικού Τεχνικού Εργαστηριακού Προσωπικού (ΕΤΕΠ), Ειδικού Εκπαιδευτικού Διδακτικού Προσωπικού (ΕΕΔΙΠ), διοικητικό/τεχνικό προσωπικό του ιδρύματος, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς φοιτητές και επιστημονικούς συνεργάτες που η επιστημονική τους ενασχόληση εμπίπτει στα διδακτικά και ερευνητικά ενδιαφέροντα του εργαστηρίου.

Η στελέχωση του εργαστηρίου γίνεται με απόφαση της Γ.Σ. της Παιδαγωγικής Σχολής και η αρχική στελέχωση αυτού εγκρίνεται με την απόφαση ίδρυσης του, ενώ με πρόταση του διευθυντή του εργαστηρίου και έγκριση της Γ.Σ. είναι δυνατή η τροποποίηση της στελέχωσής του.

Κατά την έναρξη λειτουργίας του το «Εργαστήριο Εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες και την Αειφορία και Παραγωγής Εκπαιδευτικού Υλικού» θα στελεχώνεται από τα εξής μέλη:

 

  1. Πέτρο Καριώτογλου, Καθηγητή ΠΤΝ – ΠΔΜ.

Διευθυντής, Υπεύθυνος για το σχεδιασμό, υλοποίηση και συντονισμό των ερευνητικών και εκπαιδευτικων δραστηριοτήτων

 

  1. Αυγητίδου Σοφία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΠΤΝ – ΠΔΜ.

Υπεύθυνη θεμάτων επαγγελματικής ανάπτυξης και επιμόρφωσης εκπαιδευτικών

 

  1. Πνευματικό Δημήτριο, Αναπληρωτή Καθηγητή ΠΤΔΕ – ΠΔΜ.

Υπεύθυνος για ψυχολογικές προϋποθέσεις της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών και της εκπαίδευσης για την αειφορία.

 

  1. Σπύρτου Άννα, Μόνιμη Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ – ΠΔΜ.

Υπεύθυνη θεμάτων διδακτικής φυσικής, παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού και αναλυτικών προγραμμάτων

 

  1. Παπαδοπούλου Πηνελόπη, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΝ – ΠΔΜ.

Υπεύθυνη θεμάτων διδακτικής βιολογίας και εκπαίδευσης για την αειφορία

 

  1. Μαλανδράκη Γεώργιο, Λέκτορα ΠΤΔΕ – ΠΔΜ.

Υπεύθυνος θεμάτων εκπαίδευσης για την αειφορία

4. Διοίκηση – Αρμοδιότητες

Το εργαστήριο θα διευθύνεται από τον Διευθυντή που είναι μέλος του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) της Παιδαγωγικής Σχολής του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και ορίζεται από τη Γ.Σ. της Σχολής στη συνεδρίαση ίδρυσης του εργαστηρίου.

Ο Διευθυντής του Εργαστηρίου έχει την ευθύνη του συντονισμού όλων των δραστηριοτήτων που επιτελούνται στα πλαίσια της εκπληρώσεως του σκοπού του (άρθρο 2), με στόχο την κατά το δυνατόν πιο εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του και με τρόπο ο οποίος εγγυάται τη δημιουργία κατάλληλων συνθηκών, για τη βέλτιστη υλοποίηση της εκπαιδευτικής και ερευνητικής λειτουργίας του. Ειδικότερα ο διευθυντής του εργαστηρίου έχει την ευθύνη:

  • της γενικής εποπτείας και του συντονισμού και λειτουργίας του εργαστηρίου
  • του προγραμματισμού και παρακολούθησης της πορείας υλοποίησης των εκπαιδευτικών και ερευνητικών δραστηριοτήτων του εργαστηρίου
  • της γενικής εποπτείας και του συντονισμού της ετήσιας εσωτερικής αξιολόγησης του εργαστηρίου
  • της σύνταξης και παρακολούθησης του οικονομικού προγραμματισμού και οικονομικής διαχείρισης των πόρων του εργαστηρίου
  • εισηγείται στη Γενική Συνέλευση του Τμήματος θέματα στελέχωσης και γενικότερης λειτουργίας του εργαστηρίου

Για την εύρυθμη λειτουργία του Εργαστηρίου, με ευθύνη του Διευθυντή, γίνονται διοικητικές συγκεντρώσεις των στελεχών του εργαστηρίου για ενημέρωση και επίλυση προβλημάτων, όταν απαιτείται.

Στον συντονισμό των εργασιών του Εργαστηρίου συμβάλλουν όλα τα στελέχη του εργαστηρίου αναλαμβάνοντας συγκεκριμένες δράσεις – εργασίες που ο διευθυντής αναθέτει στο καθένα.

Ζητήματα αντικατάστασης και επιλογής Διευθυντή κατά την περίοδο λειτουργίας του εργαστηρίου ρυθμίζονται με αποφάσεις της Γ.Σ. της Σχολής.

5. Εγκατάσταση – Λειτουργία

  • Το εργαστήριο θα λειτουργεί κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες, σύμφωνα με τον κανονισμό του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας και σε χώρους που παραχωρούνται σε αυτό για την εγκατάσταση των οργάνων και του λοιπού τεχνικού εξοπλισμού που είναι αναγκαίος για τη διενέργεια των εργαστηριακών ασκήσεων και των ερευνητικών προγραμμάτων. Στο χώρο εγκατάστασης θα τοποθετηθεί πινακίδα με τον τίτλο του εργαστηρίου
  • Ο διευθυντής θα ενημερώνεται πριν από τη διεξαγωγή κάθε εργασίας, που γίνεται στο εργαστήριο στα πλαίσια ερευνητικού προγράμματος ή άλλου έργου, που έχει αποφασισθεί και καθορίζει την προτεραιότητα στη χρησιμοποίηση οργάνων και χώρων, σε περίπτωση που δεν υπάρχει σχετική απόφαση.
  • Ο διευθυντής θα έχει την ευθύνη για την εν γένει λειτουργία του εργαστηρίου, τη χρησιμοποίηση οργάνων και υλικών που ανήκουν σ” αυτό, την παραμονή των εργαζομένων (προσωπικού, φοιτητών, επισκεπτών), στους χώρους, καθώς και την προστασία των οργάνων και εγκαταστάσεων του εργαστηρίου από βλάβες.
  • Η χρησιμοποίηση ειδικών οργάνων του εργαστηρίου θα επιτρέπεται μόνο στο προσωπικό του ή άλλους ερευνητές, που έχουν ειδική επί των οργάνων αυτών εκπαίδευση και εξουσιοδότηση από το διευθυντή αυτού. Κινητά όργανα και σκεύη, τα οποία παραδίδονται για τη διεξαγωγή εργασιών, επιστρέφονται, μετά τη χρησιμοποίηση τους, στην κατάσταση που είχαν παραδοθεί

6. Έσοδα

Το εργαστήριο δύναται να έχει έσοδα από τις παρακάτω πηγές:

  • Την εκτέλεση ερευνητικών προγραμμάτων που θα πραγματοποιούνται για λογαριασμό τρίτων
  • Την διάθεση ερευνητικών και εν γένει επιστημονικών προϊόντων
  • Την παροχή υπηρεσιών σύμφωνα με το άρθρο 3 παρ. 3 του Π.Δ. 159/1984 (Α’ 153)
  • Τις πιστώσεις που θα διατεθούν από τον τακτικό προϋπολογισμό του ιδρύματος
  • Τις ειδικές εισφορές και χρηματοδοτήσεις από διεθνείς οργανισμούς, δημόσιες ή ιδιωτικές επιχειρήσεις και νομικά ή φυσικά πρόσωπα
  • Τις κληρονομιές, δωρεές και επιχορηγήσεις που καταλείπονται στην Παιδαγωγική Σχολή για τους σκοπούς του εργαστηρίου

6. Λειτουργικά έξοδα

  • Το λειτουργικό κόστος του εργαστηρίου θα καλύπτεται από πόρους του τακτικού προϋπολογισμού του τμήματος.
  • Ο διευθυντής του εργαστηρίου θα καταθέτει προς έγκριση από τη Γ.Σ. της Σχολής τον ετήσιο προγραμματισμό εσόδων – εξόδων του εργαστηρίου το αργότερο μέχρι το Δεκέμβριο του προηγούμενο έτους.
  • Ο προϋπολογισμός του εργαστηρίου θα περιλαμβάνει προϋπολογισμό ανά κατηγορία δαπανών ενώ τυχόν έσοδα θα καταχωρούνται στον ετήσιο προγραμματισμό για την κάλυψη μέρους ή του συνολικού προϋπολογισμού δαπανών.
  • Με την ίδρυση του εργαστηρίου εγκρίνεται και ο αρχικός ετήσιος προϋπολογισμός του.

7. Διάφορα θέματα

Θέματα που προκύπτουν κατά τη λειτουργία του εργαστηρίου ρυθμίζονται με αποφάσεις του διευθυντή ενώ σε περίπτωση που επηρεάζεται ο σκοπός ή γενικότερα η εύρυθμη λειτουργία του εργαστηρίου με απόφαση της Γ.Σ. της Σχολής, μετά από εισήγηση του διευθυντή.

Back to Home…

November 2017
M T W T F S S
« May    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930