Home » Journal papers and Books » Conference papers

Conference papers

In press 

  1. Chaitidou I. Maria, Spyrtou Anna, Kariotoglou Petros (in press). Developing Pedagogical Content Knowledge (PCK) in primary teachers: the introduction of an explicit PCK course. Proceedings of INSITE, 11-13 September, Volos.
  2. Sofia Avgitidou – Penelope Papadopoulou – Petros Kariotoglou (in press). Supporting Early Childhood Teachers in Science Education: processes and outcomes. Proceedings of INSITE, 11-13 September, Volos.
  3. Tsaliki, C., Malandrakis, G., & Kariotoglou, P., (in press). Primary teachers’ professional development in instructional design: blending formal and non-formal settings. Proceedings of INSITE, 11-13 September, Volos.

2016

  1. Καριώτογλου, Π. (2016). Εκπαίδευση υπηρετούντων νηπιαγωγών στο διδακτικό σχεδιασμό φυσικών επιστημών: το εκπαιδευτικό και ερευνητικό πρόγραμμα sted. Προσκεκλημένη ομιλία στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Οι φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο. Αθήνα, 19-21 Δεκεμβρίου 2014. Και στο: Τσελφές, Β. (Επιμ.) Προσχολική Ηλικία: οι φυσικές επιστήμες στην εκπαιδευτική σχέση παιδιών και εκπαιδευτικών. Σελ.15-28. εκδόσεις Ε. Άρτεμις, Αθήνα.
  2. Μάνου Λεωνίδας, Σπύρτου Άννα, Χατζηκρανιώτης Ευριπίδης, Καριώτογλου Πέτρος, (2016). Βιβλιογραφική επισκόπηση του περιεχομένου της διδασκαλίας της Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας στις τρεις βαθμίδες εκπαίδευσης. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  3. Παπαδοπούλου, Π., Αυγητίδου, Σ. & Καριώτογλου, Π. (2016). Αξιολόγηση μιας Διδακτικής Μαθησιακής Ακολουθίας για παιδιά προσχολικής ηλικίας με θέμα τις μαγνητικές αλληλεπιδράσεις. 9ο Συνέδριο οι ΦΕ στο Νηπιαγωγείο, 27-29 Μαΐου 2016. Ρέθυμνο.
  4. Παπαδοπούλου, Π., Αυγητίδου, Σ., Γεωργούση, Λ., Δούκα, Μ. & Καριώτογλου, Π. (2016). Αλλαγές στις διδακτικές απόψεις και πρακτικές των εκπαιδευτικών προσχολικής εκπαίδευσης ως αποτέλεσμα ενός προγράμματος επαγγελματικής μάθησης. 9ο Συνέδριο οι ΦΕ στο Νηπιαγωγείο, 27-29 Μαΐου 2016. Ρέθυμνο.

2015

  1. Avgitidou, S., Papadopoulou, P., Alexiou, V., Kariotoglou, P. (2015). Reflection as a tool in developing professional knowledge in Science Teacher Education. Paper presented to the 25thEECERA conference, Barcelona, Spain, 7 – 10 Sep 2015.
  2. Dimitriadou, C., Avgitidou, S., Malandrakis, G., Kariotoglou, P., (2015). The enhancement of pupils’ critical thinking within inquiry-based science education (IBSE). Paper presented at the 16th Biennial Conference EARLI, Limassol, Cyprus, 25-29 August 2015.
  3. Kariotoglou, P., Avgitidou, S., Dimitriadou, C., Malandrakis, G., Papadopoulou, P., Pnevmatikos, D., & Spyrtou, A., (2015). A science teacher’s professional development project focusing on teaching design. In J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 14 (co-ed. [A. Berry and Digna Couso]), (pp. [2360 – 2369]). Helsinki, Finland: University of Helsinki. ISBN 978-951-51-1541-6. (Available on-line at http://www.esera.org/media/eBook%202015/eBook_Part_14_links.pdf).
  4. Tsaliki, C., Malandrakis, G., Zoupidis, A., Karnezou, M.,&  Kariotoglou, P., (2015). Science teachers’ profile changes concerning non-formal education design. In J. Lavonen, K. Juuti, J. Lampiselkä, A. Uitto & K. Hahl (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 14 (co-ed. [A. Berry and Digna Couso]), (pp. [2370 – 2377]). Helsinki, Finland: University of Helsinki. ISBN 978-951-51-1541-6. (Available on-line at http://www.esera.org/media/eBook%202015/eBook_Part_14_links.pdf).
  5. Zoupidis, A., Spyrtou, A., Pnevmatikos, D., and Kariotoglou, P. (2015). Combining and Linking Virtual with Real Experiments as Scaffolding for Conceptual Understanding: The explanations of floating/sinking phenomena, Synopsis / Extended abstract in International Conference of European Science Education Research Association (ESERA), 31 August -4 September 2015, Helsinki, Finland.
  6. Γκιγκοπούλου, Α.,Παπαδοπούλου, Ν., Ζουπίδης, Α., Πάντσιου, Ε.,Μαλανδράκης, Γ.,  & Καριώτογλου, Π. (2015). Εκπαίδευση εκπαιδευτικών στην οργάνωση επισκέψεων σε χώρους Τεχνο-επιστήμης: περιγραφή της A´ φάσης της παρέμβασης και πρώτα αποτελέσματα.  Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  7. Δούκα, Μ.,Παπαδοπούλου, Π., & Αυγητίδου, Σ.,  (2015). Διερεύνηση των εκπαιδευτικών πρακτικών κατά την οργάνωση δραστηριοτήτων Φυσικών επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  8. Δρογγίτη, Ε., Πέικος, Γ., & Μάνου, Λ.(2015). Διδασκαλία της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) στο δημοτικό σχολείο: μελέτη του ενδιαφέροντος των μαθητών για τη Ν-ΕΤ (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  9. Ζάχου, Π., Πατσατζάκη, Ε., (2015).Διερεύνηση της εξέλιξης των απόψεων και του ενδιαφέροντος μαθητών δημοτικού σχολείου για την εργασία του επιστήμονα, μέσω της συμμετοχής τους σε Φεστιβάλ Φυσικών Επιστημών και Τεχνολογίας (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  10. Κατικαρίδης, Γ.,Κορμά, Α., Μαρκοπούλου, Μ., Τζώτζη, Α., & Μαλανδράκης, Γ., (2015). Το πρόγραμμα “Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην οργάνωση επισκέψεων σε χώρους επιστήμης και τεχνολογίας”: Εντυπώσεις των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών από τη 2η φάση του Προγράμματος (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  11. Μάνου, Λ., Καζαής, Κ., Μπλούχου, Σ., Τριανταφυλλίδου, Ρ., Μήττα, Α., & Σπύρτου, Α.(2015). Σχεδιασμένες Πρακτικές Εκπαιδευτικών για την εισαγωγή της Νανοεπιστήμης και Νανοτεχνολογίας (Ν-ΕΤ) στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  12. Μαργαρίτη, Α., Μπραγιάντση, Α., Σκένδου, Β., Φλώρου, Α., Χατζηλία, Ε., Συμεωνίδου, Α.,Παπαδοπούλου, Π.& Αυγητίδου, Σ. (2015). Η κατασκευή, υλοποίηση και αξιολόγηση μιας διδακτικής μαθησιακής ακολουθίας στις φυσικές επιστήμες (μαγνητισμός) για την προσχολική εκπαίδευση στο πλαίσιο μιας κοινότητας μάθησης. Ημερίδα «Καινοτομία, Δημιουργικότητα, Διεπιστημονικότητα στο Σχολείο», Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2015, Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας.
  13. Μαργαρίτη, Α., Μπραγιάντση, Α., Σκένδου, Β., Φλώρου, Α., Χατζηλία, Ε., Συμεωνίδου, Α., & Παπαδοπούλου, Π., (2015). Εφαρμόζοντας τη Διδακτική Μαθησιακή Ακολουθία για παιδιά προσχολικής ηλικίας «Ο κύκλος του νερού» – Οι πρώτες εκτιμήσεις (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  14. Πέικος, Γ., Παπαδοπούλου, Χ.,& Μάνου, Λ. (2015). Ιδέες και γνώσεις των μαθητών για την νανοεπιστήμη – νανοτεχνολογία (Ν-ΕΤ) στο δημοτικό σχολείο (Πόστερ). Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  15. Πνευματικός, Δ., Μαλανδράκης, Γ., (2015). Οι πεποιθήσεις αυτοαποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες ως παράγοντας πρόβλεψης εφαρμογής καινοτομιών στη διδασκαλία τους. Πόστερ στο 15οΠανελλήνιο Συνέδριο Ψυχολογικής Έρευνας, Λευκωσία, 27-31 Μαίου, 2015. 
  16. Πνευματικός., Δ., (2015). Ποιοι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν διερευνητική μάθηση και διαδικαστική γνώση στις Φυσικές Επιστήμες; Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  17. Τσαλίκη, Χ., Καρνέζου, Μ., Μαλανδράκης, Γ., Καριώτογλου, Π., (2015). Εκπαίδευση υπηρετούντων εκπαιδευτικών στο διδακτικό σχεδιασμό φυσικών επιστημών: Περιγραφή της παρέμβασης και πρώτες διαπιστώσεις.  Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.
  18. Χαϊτίδου, Μ., Σπύρτου, Α., Δημητριάδου, Κ. (2015). Μελέτη της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου για τις Φυσικές Επιστήμες σε πρωτοβάθμιους εκπαιδευτικούς. Πρακτικά 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, Θεσσαλονίκη, 8-10 Μαΐου, 2015.

2014

  1. Avgitidou, S., Papadopoulou, P., &  Alexiou, V. (2014). Teachers’ beliefs and practices regarding science teaching and learning in early childhood education. E-book proceedings of the 2nd International Conference: Education Across Borders (pp.399-407), Korca, Albania, 31 October – 2 November.  ISBN (print): 9789928146274. ISBN (on-line): 9789928146212. Available on-line at http://www.unkorce.edu.al/sites/default/files/fakulteti_edukimit/konfrenca_educbr_0.pdf
  2. Dimitriadou, D., & Spyrtou, A., (2014). In-service primary teachers’ views and practices for promoting innovative teaching-learning environments about Science. E-book proceedings of the 2nd International Conference: Education Across Borders (pp.399-407), Korca, Albania, 31 October – 2 November.  ISBN (print): 9789928146274. ISBN (on-line): 9789928146212. Available on-line at http://www.unkorce.edu.al/sites/default/files/fakulteti_edukimit/konfrenca_educbr_0.pdf
  3. Kariotoglou, P., Pnevmatikos, D.,&  Karnezou, M., (2014). In-service teachers’ professional development on science education: Designing principles of a research project. E-book proceedings of the 2nd International Conference: Education Across Borders (pp.399-407), Korca, Albania, 31 October – 2 November.  ISBN (print): 9789928146274. ISBN (on-line): 9789928146212. Available on-line at http://www.unkorce.edu.al/sites/default/files/fakulteti_edukimit/konfrenca_educbr_0.pdf
  4. Malandrakis, G., Gkigopoulou, A. & Zoupidis, A., (2014). In-service secondary teachers’ ideas and practices about etching and learning in science education. E-book proceedings of the 2nd International Conference: Education Across Borders (pp.399-407), Korca, Albania, 31 October – 2 November.  ISBN (print): 9789928146274. ISBN (on-line): 9789928146212. Available on-line at http://www.unkorce.edu.al/sites/default/files/fakulteti_edukimit/konfrenca_educbr_0.pdf
  5. Αυγητίδου, Σ., Παπαδοπούλου, Π., & Αλεξίου, Β. (2014).Απόψεις και πρακτικές εν ενεργεία εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση και μάθηση των Φυσικών Επιστημών στην προσχολική εκπαίδευση. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ
  6. Αυγητίδου, Σ., Παπαδοπούλου, Π., Καριώτογλου, Π. (2014).Υποστηρίζοντας την επαγγελματική μάθηση των εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες. Εισήγηση στο 8ο Πανελλήνιο Συνέδριο: Οι φυσικές επιστήμες στο νηπιαγωγείο. Αθήνα, 19-21 Δεκεμβρίου 2014
  7. Δημητριάδου, Κ., Σπύρτου Α. (2014).Απόψεις και πρακτικές εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ.
  8. Καριώτογλου, Π., (2014).Εκπαίδευση υπηρετούντων εκπαιδευτικών στις Φυσικές Επιστήμες:Το ερευνητικό πρόγραμμα Sted. Προσκεκλημένη ομιλία στη διημερίδα Μάθηση και Εκπαίδευση: Διορθώνοντας το λάθος και ενισχύοντας το σωστό. Φλώρινα, 10-11 Οκτωβρίου 2014.
  9. Καριώτογλου, Π., Πνευματικός, Δ., & Καρνέζου, Μ., (2014). Ο σχεδιασμός ενός ερευνητικού προγράμματος για την εκπαίδευση υπηρετούντων εκπαιδευτικών στις φυσικές επιστήμες. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ
  10. Μαλανδράκης, Γ., Γκιγκοπούλου, Α., & Ζουπίδης, Α., (2014).Απόψεις και πρακτικές εν ενεργεία εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και μάθηση των Φυσικών Επιστημών στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στα Πρακτικά του 9ου Πανελλήνιου Συνεδρίου της Παιδαγωγικής Εταιρείας Ελλάδος. Φλώρινα: ΠΕΕ

2010 – 2013

  1. Ζουπίδης, Α., Lavonen, J., Σπύρτου, Ά., Meisalo, V., Πνευματικός Δ., και Καριώτογλου, Π., (2013). Η μεταφορά μιας Διδακτικής Μαθησιακής Σειράς για την πλεύση – βύθιση από την Ελλάδα στη Φινλανδία: όψεις της αξιολόγησης, στο Βαβουγυιός Δ. & Παρασκευόπουλος Σ. (επιμ.), Πρακτικά 8ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών και Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, σελ. 468 – 475. http://www.enephet.gr/library/praktika/2013-praktika.pdf,  ημερομηνία πρόσβασης 10/08/2014.
  2. Στράγγας, Α. & Ζουπίδης, Α. (2013). Η εξέλιξη της κατανόησης του φαινόμενου μέρας / νύχτας μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος, στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, σελ. 201 – 209,  http://epublishing.ekt.gr/el/9391
  3. Zoupidis, A., Pnevmatikos, D., Spyrtou A. and Kariotoglou, P. (2012). Causal relational reasoning of 5th graders using density in explaining floating-sinking phenomena, In C. Bruguière, A. Tiberghien & P. Clément (Eds.), Electronic Proceedings of the ESERA 2011 Conference, Science learning and citizenship. Part 1 (co-eds. Roser Pinto and Kai Niebert), (pp. 104-109). Lyon, France:  European Science Education Research Association. ISBN: 978-9963-700-44-8
  4. Zoupidis, Α., Pnevmatikos, D., Spyrtou, A., & Kariotoglou, P. (2010). The gradual approach of the nature and role of models as means to enhance 5th grade students’ epistemological awareness. In G. Cakmakci & M.F. Tasar (Eds.), Contemporary science education research: learning and assessment (pp. 415 – 423). Ankara, Turkey: Pegem Akademi. ISBN – 978-605-364-033-2

 

September 2017
M T W T F S S
« May    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930