Home » Zoupidis, A.

Zoupidis, A.

Zoupidis T Tasos (Anastasios) Zoupidis holds a graduate degree in Physics (1992), a postgraduate degree in ICT in Education (2006) and a PhD degree in Physics Education (2012). His research interests are developed as follows: Design, Development, Implementation and Evaluation of innovative teaching learning sequences, for educating pupils. These sequences are developed in a constructivist framework, aiming at learning through inquiry (e.g. Control of Variables Strategy, models and modeling, etc.).

Publications

Zoupidis, A., Pnevmatikos D., Spyrtou, A., and Kariotoglou, P. Combining and linking virtual with real experiments as scaffolding for conceptual understanding: the explanations of floating/sinking phenomena, (under review, Research in Science & Technological Education).

Zoupidis, A., Pnevmatikos D., Spyrtou, A., and Kariotoglou, P. (2016). The impact of the acquisition of Control of Variables Strategy and nature of models in floating-sinking phenomena reasoning and understanding of density as property of materials, Instructional Science, 44, 315-334. doi:10.1007/s11251-016-9375-z.

Zoupidis, A., Spyrtou, A., Malandrakis, G., Kariotoglou, P. (2016). The evolutionary refinement process of a Teaching Learning Sequence for introducing inquiry aspects and density as materials’ property in floating / sinking phenomena, In D. Psillos & P. Kariotoglou (Eds.), Iterative Design of Teaching-Learning Sequences, (pp. 167-199), Springer.

Zoupidis, A., Strangas, A., Kariotoglou, P. (2016). Contributions of explicit instruction in understanding the control of variables strategy: the case of preschool student teachers, Oral Announcement in Education Across Borders Conference, 6-7 October 2016, University “St. Kliment Ohridski”, Bitola.

Ζουπίδης, Α. (2014). Πρόγραμμα Σπουδών Φυσικών Επιστημών για το Νηπιαγωγείο: πτυχές της σύγκρισης του ισχύοντος με αυτό για το «Νέο Σχολείο». Στο Π. Καριώτογλου & Π. Παπαδοπούλου «Φυσικές Επιστήμες και Περιβάλλον στην Προσχολική Εκπαίδευση. Αναζητήσεις και Προτάσεις» Αθήνα: Gutenberg.

Δημάδη, Δ. & Ζουπίδης, Α. (2013). Η εξέλιξη της κατανόησης του φαινόμενου της διάλυσης μαθητών/τριών προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, μέσω διδακτικού πειράματος, στο Δημητρίου, Α. (επιμ.), Πρακτικά 6ου Πανελλήνιου Συνεδρίου για τη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών στην Προσχολική Εκπαίδευση – Έννοιες για τη φύση και το περιβάλλον στην προσχολική εκπαίδευση. Ερευνητικά δεδομένα, μεθοδολογικές προσεγγίσεις και εκπαιδευτικές εφαρμογές, σελ. 211 – 219,  http://epublishing.ekt.gr/el/9391

January 2018
M T W T F S S
« May    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031